Opony Continental w portach morskich i lotniczych


Opony Continental w portach morskich i lotniczych
2017-08-28
Continental, wiodący dostawca rozwiązań dla branży motoryzacyjnej, aktywnie rozwija dział opon specjalistycznych (CST) i systematycznie rozbudowuje ofertę opon o bardzo wąskiej specjalizacji przeznaczonych do profesjonalnych maszyn wykorzystywanych w różnych sektorach przemysłu.

Z myślą o potrzebach operatorów pojazdów pracujących w portach morskich i lotniczych, stworzył kompleksową ofertę specjalistycznych opon do wozów bramowych, wózków podnoszących do manipulacji kontenerami, ciągników i przyczep terminalowych oraz do ciężkich wózków widłowych.

Przeczytaj również:

 

Opony do wózków służących do przewozu kontenerów

Seria ContainerMaster oraz DockMaster to opony, które mogą być montowane na wózkach podnoszących do manipulacji kontenerami, manipulatorach pustych kontenerów oraz ciężkich wózkach widłowych. ContainerMaster doskonale sprawdzi się w przypadku częstego manewrowania pojazdu w miejscu przy ogromnych obciążeniach, natomiast opona DockMaster z gładkim wzorem bieżnika dedykowana jest do szczególnie ekstremalnych zadań. Oba modele charakteryzują wytrzymałe ściany boczne zapewniające ochronę przed uszkodzeniami oraz dobra trakcja. Ponadto opony ograniczają nie tylko zużycie paliwa, ale także tzw. efekt szczypania się opon występujący w przypadku zamontowania na pojeździe opon bliźniaczych.

 

Opony do wozideł podsiębiernych

Specjalnie do wozów podsiębiernych zostały zaprojektowane opony StraddleMaster, które zapewniają nie tylko większe bezpieczeństwo, ale również lepszą obsługę i niższe koszty eksploatacji. Charakteryzują się doskonałą stabilnością, niskimi oporami toczenia, a także doskonałymi parametrami hamowania – umożliwiają skrócenie drogi hamowania nawet
o 30 procent.

 

Opony do suwnic oraz samojezdnych żurawi portowych

Suwnice bramowe często wykonują obroty w miejscu pod obciążeniem, co powoduje wystąpienie ogromnych naprężeń w oponach i prowadzi do przetarć oraz uszkodzeń opony. Aby ograniczyć ten efekt do minimum, Continental opracował oponę CraneMaster zaprojektowaną w celu poprawy parametrów eksploatacyjnych i trwałości przy bardzo dużych obciążeniach. Opony charakteryzują się wyjątkowo wytrzymałą konstrukcją ograniczającą zużycie opony, niskimi oporami toczenia, a także wyższą odpornością na uszkodzenia.

 

Opony do ciągników terminalowych

Gama opon TractorMaster została zaprojektowana z uwzględnieniem wymagań związanych z użytkowaniem ciągników do przewozu materiałów w terminalach portowych i na placach przeładunkowych. Opony cechuje wyjątkowo głęboki bieżnik, który gwarantuje nie tylko wytrzymałość opony, ale także lepszą stabilność. Zmieniona geometria rowków uniemożliwia chwytanie kamieni, a mocna konstrukcja zapewnia większą nośność, dzięki czemu pojazd z łatwością przeniesie ciężkie ładunki. Ponadto poprzeczne żebrowanie umożliwia oponie pracę nawet w niesprzyjających warunkach pogodowych, zapewniając jednocześnie ponadprzeciętną trakcję. Dodatkowo opony TractorMaster zostały wyposażone w opatentowany przez Continental wzrokowy wskaźnik zbieżności (VAI), który wskazuje na nieprawidłową zbieżność kół i ustawienie zawieszenia bez konieczności prowadzenia skomplikowanych pomiarów elektronicznych.

 

Opony do naczep terminalowych na każdy rodzaj nawierzchni

Opony TerminalMaster to uniwersalne opony o doskonałych parametrach, które zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić możliwość pokonywania długich dystansów, a przy tym niskie opory toczenia oraz doskonałą przyczepność i trakcję. Model ten doskonale sprawdza się w przewozie ciężkich ładunków w terminalach lotniczych.

 

Opony do zadań ekstremalnych

Opona ContiRV20 to masywna opona radialna o zamkniętej krawędzi przeznaczona do użytkowania w najtrudniejszych warunkach. To doskonałe rozwiązanie w przypadku ciągników, przyczep i wózków widłowych użytkowanych w portach, gdzie występują nierówne nawierzchnie. Opony zapewniają maksymalną sprawność przenoszenia siły napędowej, przy jednocześnie doskonałej przyczepności nawet na mokrych nawierzchniach. Gama ContiRT20 to opony przeznaczone do wózków widłowych, które posiadają otwarte krawędzie bieżnika, usztywnione ściany boczne oraz bieżniki o zwiększonej głębokości, dzięki czemu zapewniają nie tylko dobrą przyczepność nawet na mokrej nawierzchni, ale także są wyjątkowo odporne na uszkodzenia.

 

Ponadto Continental opracował serię pełnych opon Trailer niewymagających pompowania, specjalnie z myślą o zastosowaniu w warunkach o bardzo wysokim ryzyku uderzenia i uszkodzenia. Opony Trailer są wyjątkowo stabilne i odporne na uszkodzenia oraz przebicia, a gładka powierzchnia jezdna zapobiega wyząbkowaniom bieżnika.

 

Dział opon specjalistycznych Continental oferuje także flotom system monitorowania ciśnienia w oponach pneumatycznych. ContiPressureCheck ułatwia wydajne zarządzanie flotami pojazdów w portach morskich i lotniczych poprzez bieżącą kontrolę poziomu ciśnienia oraz temperatury opon za pomocą czujników montowanych we wnętrzu opony. Taki stały monitoring ciśnienia przyczynia się nie tylko do poprawy bezpieczeństwa kierowcy i pojazdu, ale także do ograniczenia kosztów operacyjnych floty.



Nadesłał:

ConTrust
http://contrust.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl