BMW i8 z rozwiązaniami Continental
Continental, jeden z wiodących dostawców dla branży motoryzacyjnej na świecie, dostarcza ponad 50 różnego rodzaju podzespołów i układów do hybrydowego samochodu sportowego BMW i8. Dzięki rozwiązaniom Continental auta z tej serii są bezpieczniejsze, wygodniejsze i bardziej przyjazne dla środowiska.
BMW i8 to nowoczesny, hybrydowy samochód sportowy o parametrach zużycia paliwa i emisji spalin małego auta. W pojeździe zastosowano zrównoważone rozwiązania technologiczne, podnoszące bezpieczeństwo, dynamikę i komfort jazdy. Turbosprężarki, układy hamulcowe z odzyskiwaniem energii oraz czujniki monitorujące ciśnienie w oponach, to tylko niektóre z komponentów dostarczanych przez Continental do modelu BMW i8.
Continental to nie tylko opony
Jednym z rozwiązań Continental wykorzystanych w BMW i8 jest wysokowydajna turbosprężarka trzycylindrowego silnika spalinowego o pojemności 1,5 litra montowanego w modelach z napędem na tylną oś. Specjalnie z myślą o pojazdach z napędem hybrydowym i elektrycznym został też opracowany układ hamulcowy MK 100 ESC Premium Hybrid. W trakcie hamowania energia kinetyczna jest odzyskiwana w postaci energii elektrycznej, którą doładowywany jest akumulator. W BMW i8 wykorzystano również system bezpieczeństwa biernego Continental - SATellite (PPS pSAT), pierwotnie stworzony z myślą o bezpieczeństwie pieszych. W odróżnieniu od rozwiązań stosowanych w innych pojazdach, w BMW i8 sygnał wykrywany przez system PPS pSAT w przypadku zderzenia czołowego odłącza akumulator wysokiego napięcia, minimalizując potencjalne ryzyko, dzięki temu chroni pasażerów oraz służby ratunkowe na miejscu zdarzenia.
Kolejnym elementem wyposażenia auta dostarczonym przez Continental jest precyzyjny system bezpośredniego monitorowania ciśnienia w oponach. Wczesne wykrywanie zbyt niskiego ciśnienia w oponie zwiększa jej żywotność, zapewnia optymalne właściwości jezdne i parametry hamowania, a nawet przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa. Warto także wspomnieć o zainstalowanej lekkiej instalacji grzewczej i chłodniczej, która składa się z ponad 30 wytłaczanych i stabilizowanych termicznie rurek plastikowych i wężyków o łącznej długości ponad 31 metrów.
W skład wyposażenia BMW i8 wchodzą również wyprodukowane przez inżynierów Continental: folia Beneron® do zabezpieczania nadproży oraz wielorowkowe paski napędowe sprężarek.
* * *
Continental AG
Z osiągniętymi w 2014 roku obrotami w wysokości 34,5 miliarda euro (według wstępnych wyników finansowych), Continental jest jednym z wiodących dostawców motoryzacyjnych na świecie, rozwijając inteligentne technologie dla transportu osób i ich dóbr. Jako wiarygodny partner i międzynarodowy producent opon, oferuje trwałe, bezpieczne i komfortowe rozwiązania, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Koncern działa w ramach pięciu działów: Podwozi i Bezpieczeństwa, Układów Napędowych, Wnętrz Pojazdów, Opon oraz ContiTech. Continental zatrudnia obecnie ponad 200 000 pracowników w 53 krajach.
www.continental-corporation.com
Dział Opon
Jako jeden z wiodących producentów opon na świecie, zatrudniający ponad 42 000 pracowników. Obecnie Dział Opon posiada na całym świecie 22 zakłady zajmujące się produkcją i rozwojem. Szeroka oferta produktów Działu oraz stałe inwestycje w badania i rozwój w znaczący sposób przyczyniają się do osiągnięcia efektywnej pod względem kosztowym i wydajnej ekologicznie mobilności.
www.continental.pl
Opony do pojazdów ciężarowych
Dział Opony do Pojazdów Ciężarowych jest jednym z największych producentów opon do samochodów ciężarowych, autobusów i pojazdów przemysłowych na świecie.
www.continental-truck-tires.pl
Sponsoring
Dział Opon jest oficjalnym sponsorem Pucharu Niemiec w Piłce Nożnej, Major League Soccer w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, Pucharu Azji w Piłce Nożnej 2015 w Australii oraz Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016TM we Francji.
www.ContiSoccerWorld.com.