Elektryczny ciągnik siodłowy na oponach Continental i z systemem ContiPressureCheck™


Elektryczny ciągnik siodłowy na oponach Continental i z systemem ContiPressureCheck™
2015-08-14
W ramach pilotażowego projektu realizowanego wspólnie przez BMW oraz firmę logistyczną SCHERM na drogi Monachium wyjechał 40-tonowy elektryczny ciągnik siodłowy.

Continental wspiera projekt pilotażowy realizowany wspólnie przez Grupę BMW i jej partnera logistycznego, Grupę SCHERM, w celu promowania przyjaznych dla środowiska samochodów ciężarowych. W ramach tego projektu Continental wyposażył ciągnik siodłowy z napędem elektrycznym Terberg YT202-EV w komplet opon z zoptymalizowanym oporem toczenia i o przedłużonej żywotności. Na osi skrętnej zamontowano model Conti EcoPlus HS3 w rozmiarze 355/50 R22.5, który zapewnia zoptymalizowany opór toczenia. Idealnym dopełnieniem są zamontowane na osi prowadzącej opony Conti EcoPlus HD3 w rozmiarze 295/55 R22.5. W naczepie elektrycznej ciężarówki zamontowano opony do naczep Conti Hybrid HT3 w rozmiarze 445/45 R19.5, które zapewniają optymalny opór toczenia i przedłużoną żywotność. Specjalna konstrukcja bieżnika obu typów opon znacznie zmniejsza opory toczenia, co przekłada się bezpośrednio na wyraźnie mniejsze zużycie paliwa, nawet wtedy, gdy pojazd napędzany jest paliwem konwencjonalnym.

Przeczytaj również:

 

Dzięki całkowicie elektrycznemu napędowi, ta przyjazna środowisku ciężarówka, porusza się po drogach praktycznie bezszelestnie. Dopuszczona do ruchu e-ciężarówka, która ma utorować drogę dla większego wykorzystania pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym w transporcie towarów, została oficjalnie zaprezentowana w lipcu przez Panią  Ilse Aigner, Minister ds. Gospodarki i Mediów, Energii i Technologii Wolnego Kraju Bawarii. Od początku lipca w pełni elektryczna ciężarówka pokonywała dystans pomiędzy centrum logistycznym firmy SCHERM i jednym z zakładów BMW kilka razy dziennie, dostarczając części zamienne do pojazdów, takie jak amortyzatory, sprężyny oraz przekładnie kierownicze.

 

Ogumienie Conti Hybrid HT3 R19.5 zamontowane na testowym elektrycznym ciągniku siodłowym zostało opracowane specjalnie z myślą o mieszanej eksploatacji na regionalnych drogach i autostradach. Dzięki przedłużonej żywotności opony te doskonale sprawdzają się przy częstym zatrzymywaniu i ruszaniu w warunkach miejskich, jak również podczas skręcania na wąskich drogach w obszarach zabudowanych. Opona, która charakteryzuje się także zoptymalizowanym oporem toczenia, otrzymała unijną etykietę „B” w kategorii zużycia paliwa.

 

Oczywiście dla zapewnienia ekonomicznej i wydajnej jazdy e-ciężarówki niezbędne jest także właściwe ciśnienie w oponach. Zamontowany w pojeździe system monitorowania ciśnienia ContiPressureCheck™   kontroluje poziom ciśnienia w oponach elektrycznej ciężarówki w czasie rzeczywistym i na bieżąco wysyła do komputera pokładowego dane dotyczące ciśnienia i temperatury wszystkich opon. Zbyt niskie ciśnienie powietrza w oponie może mieć negatywny wpływ na stan osnowy opony. Jeśli jednak ciśnienie w oponie jest utrzymywane na właściwym poziomie, to  w przypadku nadmiernego zużycia bieżnika opona może być z powodzeniem i bezpiecznie bieżnikowana. Ponadto ContiPressureCheck™ zmniejsza ślad węglowy firm transportowych i przyczynia się do promowania przyjaznego środowisku naturalnemu
zrównoważonego transportu towarów. 

 

Grupa logistyczna SCHERM to dostawca aktywnych systemów globalnych. Dostarcza rozwiązania w zakresie logistyki, transportu, nieruchomości i usług. Firma usługowa działająca w całym łańcuchu wartości, zatrudniająca około 2000 pracowników w 14 lokalizacjach oraz kierowców, którzy na co dzień poruszają się prawie 500 firmowymi samochodami ciężarowymi. Jedną
z podstawowych wartości firmy jest zrównoważony rozwój.

 

Podpis zdjęcia 1:

Jürgen Maidl (od lewej), Dyrektor ds. Logistyki Grupy BMW, Kurt J. F. Scherm, CEO Grupy SCHERM oraz Hermann Bohrer, Dyrektor zakładów Produkcyjnych BMW w Monachium, symbolicznie dają znak do odjazdu e-ciężarówki.

Podpis zdjęcia 2:

Przyjazna środowisku naturalnemu ciężarówka z napędem elektrycznym porusza się na oponach Continental z serii Conti EcoPlus oraz Conti Hybrid, charakteryzujących się zoptymalizowanym oporem toczenia i przedłużoną żywotnością. Pojazd wyposażony jest także w zintegrowany system monitorowania ciśnienia w oponach ContiPressureCheck™.

 

***

Continental AG

Z osiągniętymi w 2014 roku obrotami w wysokości 34,5 miliardów euro, Continental jest jednym
z wiodących dostawców motoryzacyjnych na świecie, rozwijając inteligentne technologie dla transportu osób i ich dóbr. Jako wiarygodny partner i międzynarodowy producent opon, oferuje trwałe, bezpieczne
i komfortowe rozwiązania, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Koncern działa w ramach pięciu działów: Podwozi i Bezpieczeństwa, Układów Napędowych, Wnętrz Pojazdów, Opon oraz ContiTech. Continental zatrudnia obecnie około 200 000 pracowników w 53 krajach.

www.continental-corporation.com

 

Dział Opon

Jako jeden z wiodących producentów opon na świecie, zatrudniający ponad 44 000 pracowników, Dział Opon osiągnął w 2013 roku sprzedaż ogółem w wysokości ponad 9,6 mld €. Obecnie Dział Opon posiada na całym świecie 24 zakłady zajmujące się produkcją i rozwojem. Szeroka oferta produktów Działu oraz stałe inwestycje w badania i rozwój w znaczący sposób przyczyniają się do osiągnięcia efektywnej pod względem kosztowym i wydajnej ekologicznie mobilności.

www.continental.pl

 

Opony do pojazdów ciężarowych

Dział Opony do Pojazdów Ciężarowych jest jednym z największych producentów opon do samochodów ciężarowych, autobusów i pojazdów przemysłowych na świecie.

www.continental-truck-tires.pl

 



Nadesłał:

ConTrust
http://contrust.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl