Pierwsi autoryzowani dealerzy w Polsce dołączyli do programu marki Castrol


Pierwsi autoryzowani dealerzy w Polsce dołączyli do programu marki Castrol
2018-03-14
W grudniu 2017 r. trzech polskich dealerów Auto Plaza: dealer Forda z Warszawy, Ignaszak, dealer Volkswagena, Audi i Skody z Kalisza oraz Grupa Lellek z Opola, która prowadzi salony i serwisy takich marek jak Porsche, Audi, Volkswagen, Seat i Skoda dołączyło do nowego programu.

neutralizacji emisji CO2, prowadzonego przez Castrol i BP Target Neutral. Firmy te doskonale zdają sobie sprawę z zagrożeń, jakie niesie ze sobą efekt cieplarniany i chcą ograniczyć emisję CO2 oraz ograniczyć negatywny wpływ na środowisko samochodów swoich klientów.

Przeczytaj również:

W ramach programu Auto Plaza, Ignaszak i Grupa Lellek będą się starać o miano firm z neutralną emisją CO2. To oznacza, że będą co roku obliczać swój ślad węglowy i zobowiązują się do ograniczenia swojego wpływu na środowisko.

Firmy te dbają o przestrzeganie najwyższych norm  i zaleceń w zakresie ochrony środowiska. Auto Plaza prowadzi selektywną zbiórkę odpadów przemysłowych i komunalnych, które przekazuje do utylizacji certyfikowanym firmom. Prowadzony jest monitoring jakości ścieków i ich podczyszczanie przed wprowadzeniem do kanalizacji na podstawie stosowych pozwoleń. Monitorowana jest też emisja gazów z lakierni. Wprowadzona jest stopniowa wymiana oświetlenia na LED.

 

W firmie Ignaszak od dawna segregowane są śmieci, wykorzystywane jest oświetlenie w technologii LED, niedługo zostanie wdrożony elektroniczny obieg dokumentów, mający na celu minimalizację zużycia papieru. Nowoczesna lakiernia zużywa niewiele energii elektrycznej dzięki panelom fotowoltaicznym, a do mycia samochodów używana jest woda deszczowa.

Grupa Lellek propaguje eco driving, uruchamia stacje ładowania samochodów elektrycznych, wprowadza w salonach oświetlenie LED, a także przestrzega obowiązujących wymogów w zakresie recyklingu i utylizacji zużytych płynów, części, tworzyw sztucznych, makulatury, baterii i akumulatorów.

To jednak wciąż za mało, by zdobyć certyfikat neutralnego bilansu CO2. W tym celu trzeba skorzystać ze wsparcia BP Target Neutral – organizacji, która inwestuje wpływy ze sprzedaży tzw. kredytów węglowych w projekty, które zmniejszają emisję CO2 na całym świecie.

Dzięki udziałowi w programie Auto Plaza, Ignaszak i Grupa Lellek mają możliwość obliczyć i zneutralizować ślad węglowy wszystkich sprzedawanych samochodów, co sprawia, że klienci mogą jeździć z neutralnym bilansem CO2. Dodatkowo, ci trzej dealerzy neutralizują emisję służbowych, demonstracyjnych i zastępczych aut by pokazać, jak łatwo można przyczynić się do powstrzymania zmian klimatycznych.

Z obliczeń emisji u trzech dealerów wynika, że w ciągu roku neutralizacji ulegnie niemal 770 ton dwutlenku węgla. Trzy firmy będą kupować kredyty węglowe BP Target Neutral, a ta organizacja przeznaczy wszystkie wpływy na wsparcie projektów, które ograniczają emisję CO2. Są to na przykład zalesianie w Zambii, wykorzystanie biomasy w Chinach i Indiach oraz wymiana pieców w Meksyku i Peru.

Łączna redukcja emisji CO2 w ramach projektów jest odnotowywana w międzynarodowych rejestrach, dzięki czemu każda tona dwutlenku węgla wyemitowana przez firmy Auto Plaza, Ignaszak i Grupie Lellek jest równoważona dzięki projektom BP Target Neutral. Właśnie w taki sposób działa system neutralizacji emisji CO2, co pozwala powstrzymać efekt cieplarniany.

„Wszyscy powinniśmy mieć na uwadze zmiany klimatyczne, dlatego zdecydowaliśmy się dołączyć do projektu marki Castrol i BP. Kalisz należy do najbardziej zanieczyszczonych miast w Polsce i chcemy odwrócić ten trend i stać się zielonym przyczółkiem na mapie najstarszego miasta w Polsce” – mówi Michał Ignaszak z firmy Ignaszak.

„Cieszymy się, że możemy przystąpić do programu Neutralny bilans CO2 firmy Castrol, z którą ściśle współpracujemy od wielu lat. Liczymy na to, że nasi klienci, dla których kwestia ekologii jest istotna, docenią tę inicjatywę i chętnie włączą się we wspólne działanie na rzecz globalnej poprawy jakości powietrza” – mówi Marzena Domaszewska-Nowak z firmy Auto Plaza.

„Dzięki udziałowi w programie możemy przedstawić potencjalnym klientom dodatkowy argument, wyróżniający nas na rynku motoryzacyjnym. Wielu klientów, podejmując decyzję o zakupie nowego samochodu, zwraca uwagę na emisję CO2 – coraz częściej jest to jeden z istotnych kryteriów branych pod uwagę” – podkreśla Grzegorz Lellek, prezes Grupy Lellek.

 

By dowiedzieć się więcej na temat programu prosimy odwiedzić stronę www.bptargetneutral.com

 

Zdjęcia i szczegóły dotyczące programów neutralizacji emisji CO2 można znaleźć tu: https://www.bptargetneutral.com/login?path=/uk/business-hub (wymagana rejestracja)

 



Nadesłał:

flypr

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl