Shell Helix – transfer technologii z toru na drogę
Obecnie niemal 70% nowych samochodów w EU jest fabrycznie napełnionych olejami silnikowymi 0W-X . Produkty niskiej lepkości można znaleźć w autach takich producentów, jak BMW, Honda, Ford, Jaguar, Land Rover, Mercedes, Toyota, VW, Fiat, Volvo, PSA czy Opel. Olejami silnikowymi wybieranymi przez wielu wiodących producentów samochodów w całej Europie są produkty Shell Helix Ultra 0W-X. To efekt zaufania producentów aut do zaawansowanej technologii produkcji olejów Shell na bazie gazu ziemnego, a także wiedzy i doświadczeń zdobytych podczas współpracy z zespołami Scuderia Ferrari, BMW Motorsport i Hyundai Motorsport.
Ponad 15 milionów aut w Unii Europejskiej jest fabrycznie zalanych oraz serwisowanych z wykorzystaniem olejów silnikowych Shell Helix Ultra 0W-X . Samochody, które na co dzień poruszają się po drogach mogą korzystać z tak zaawansowanych technologicznie olejów silnikowych dzięki zaangażowaniu Shell w sporty motorowe oraz szerokiemu partnerstwu z teamami F1 i rajdowymi.
Oleje testowane w skrajnych warunkach
Shell współpracuje z najlepszymi zespołami, które rywalizują na torach i w rajdach - Scuderia Ferrari, BMW Motorsport i Hyundai Motorsport. Partnerstwo to przynosi konkretne efekty. Na przykład decydujące znaczenie dla osiągów Scuderia Ferrari w sezonie 2018 miały ciągłe prace nad ulepszeniem formuły Shell V-Power i Shell Helix Ultra, które w sezonie 2018 przyczyniły się do zapewnienia teamowi sześciu zwycięstw i 24 miejsca na podium. Shell inwestuje 21 000 roboczogodzin rocznie w partnerstwo ze Scuderia Ferrari, a tylko w zeszłym roku przeprowadzono ponad 200 000 symulacji potencjalnych paliw w celu opracowania formulacji, która najlepiej sprawdzi się na torze wyścigowym.
Wyścigi F1 i rajdy samochodowe stanowią doskonałe pole do doświadczeń, badań i analiz, by opracować olej silnikowy o najwyższych parametrach, który z jednej strony należycie chroni silnik, z drugiej zapewnia jego maksymalną wydajność. Podczas sportowych zmagań olej musi sprostać ogromnym wyzwaniom - zarówno pod kątem ciśnienia, temperatury przekraczającej nawet 1000 °C czy obrotów turbosprężarki sięgających 2000 na sekundę. Możliwość opracowywania oraz testowania formulacji olejowych w ekstremalnych warunkach sprawia, że do seryjnej produkcji trafiają najwyższej jakości środki smarne, dostosowane w pełni do wymagań nowoczesnych silników.
„Shell Helix Ultra 0W-X to efekt kilkudziesięciu lat badań setek ekspertów i specjalistów ds. olejów silnikowych Shell zaangażowanych w rozwój oraz doskonalenie produktu. Dzięki doświadczeniom zdobytym we współpracy ze Scuderia Ferrari, BMW Motorsport i Hyundai Motorsport możemy wykorzystać technologię i rozwiązania stosowane w bolidach F1 czy samochodach rajdowych do aut osobowych. Ponadto zaufanie jakim obdarzają nasze oleje producenci silników pokazuje jak ważna we współpracy jest zaawansowana technologia i zrozumienie wymagań współczesnej motoryzacji - podkreśla Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska.
Rewolucyjna technologia produkcji
Najsilniejszą przewagą Shell Helix jest rewolucyjna technologia produkcji. Oleje są produkowane z gazu ziemnego przy wykorzystaniu opatentowanej Technologii Shell PurePlus, która gwarantuje uzyskanie czystej i klarownej bazy olejowej, praktycznie pozbawionej wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w ropie naftowej . Dlatego Shell Helix Ultra 0W-X pomaga zachować optymalną czystość silnika, zbliżoną do fabrycznej a także ograniczyć emisję dwutlenku węgla i tym samym ograniczyć ślad węglowy. Przy średnim rocznym dystansie 14 500 km Shell Helix Ultra 0W-X może zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 3%, co odpowiada około 70 kg CO2.
Obecność Shell na najważniejszych imprezach w świecie wyścigów samochodowych sięga lat 30. dwudziestego wieku. Przez cały ten czas cel firmy pozostawał niezmienny - opracowywanie coraz lepszych paliw i olejów silnikowych dla klientów oraz przenoszenie innowacji wypracowanych na torach wyścigowych i w rajdach do produktów stosowanych w samochodach poruszających się po drogach całego świata.
Nadesłał:
agencja PR Kwadrat
|