Wyciek oleju przez uszczelniacze? Rozwiązanie to olej i dodatek
Wyciek oleju silnikowego z powodu zużytych uszczelniaczy zaworowych to częsty problem. Wyciekom towarzyszy dym olejowy ze spalin. Przypadłość jest częsta w silnikach marki Opel. Rozwiązać problem można zwykle poprzez odpowiedni olej i dodatek do oleju.
Uszczelniacze zaworowe
Usunięcie wycieków i nieprzyjemnego dymu olejowego ze spalin jest w wielu przypadkach możliwe bez naprawy silnika.
Problem ubywania oleju silnikowego dotyka znaczną część jednostek napędowych o podwyższonym przebiegu. Powody tego są dwojakiego rodzaju: wycieki oleju na zewnątrzsilnika oraz jego nadmierne spalanie. Częściowo za spalanie oleju również odpowiadają przecieki, gdy olej przedostaje się przez zużyte uszczelniacze zaworowe do kolektora i dalej do cylindrów. Gdy poziom zużycia jest znaczny, podejmowana bywa decyzja o remoncie silnika. Tymczasem w wielu przypadkach wycieki oleju można powstrzymać bez sięgania po tak kosztowne metody naprawy. Niemiecki producent olejów i chemii warsztatowej Liqui Moly opracował preparat pozwalający na uszczelnienie silnika. Ponieważ oddziałuje on na wszelkie uszczelniacze gumowe – ma zdolność usuwania zarówno wycieków zewnętrznych, jak i ograniczania spalania oleju przedostającego się przez stwardniałe uszczelniacze zaworowe.
Co zrobić, gdy auto bierze olej?
W przypadku wszelkich uszczelnień gumowych stosunkowo rzadko powodem przecieków są uszkodzenia mechaniczne. Najczęściej problem pojawia się przy większym przebiegu i jego źródłem jest utrata elastyczności materiału uszczelniającego. Naturalne procesy starzenia gumy gołym okiem widać chociażby na ogumieniu: 10-letnie opony hamują wyraźnie gorzej, nawet jeżeli mają jeszcze wysoki bieżnik. Analogiczne procesy zachodzą także w ukrytych w silniku uszczelnieniach. Jednak w przypadku tych drugich możliwe jest przywrócenie elastyczności za pomocą odpowiedniego preparatu. Wykorzystuje się tu fakt, iż uszczelnienia są w ciągłym kontakcie z olejem silnikowym, a więc możliwe jest kontrolowane podanie im „lekarstwa”.
Rozwiązanie na wyciek oleju w silnikach Opla (i nie tylko)
Preparat Liqui Moly o symbolu 2671 to zaawansowany środek zawierający substancje powierzchniowo czynne oraz rozpuszczalniki, który ma zdolność do przywracania elastyczności uszczelnień. Jednocześnie nie wpływa on na parametry smarne oleju czy przebieg procesu spalania w silniku. Fakt, iż został on opracowany i dokładnie przebadany przez renomowany koncern olejowy gwarantuje obojętność chemiczną wobec środka smarnego. Dodatek może być stosowany w silnikach wolnossących i doładowanych, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych, również z filtrem cząstek stałych. Poprzez przywrócenie elastyczności takich elementów, jak uszczelniacze zaworowe czy simmeringi wału korbowego jest on w stanie w znacznym stopniu zredukować problem wycieków oleju, jego spalania, a także wynikającego z tego wysokiego zanieczyszczenia spalin.
Olej Liqui Moly + dodatek Stop wyciekom oleju
Stop Wyciekom oleju silnikowego art. nr 2671 jest doskonałą propozycją na przykład dla właścicieli wielu starszych egzemplarzy aut marki Opel, gdzie problem wycieków i zużywania oleju jest powszechnym zjawiskiem. Opakowanie preparatu wystarcza na 5 litrów oleju silnikowego, a pełne własności dodatek uzyskuje po przejechaniu dystansu 600-800 km. Dobrze jest pamiętać o wyborze odpowiedniego oleju dla silnika. Dla pojazdów marki Opel Liqui Moly rekomenduje stosowanie oleju Top Tec 4600 5W-30 który spełnia specyfikację Dexos 2 oraz GM-LL-A-025 / GM-LL-B-025. Wraz ze stosowaniem dodatku warto pomyśleć także o odpowiednim oleju silnikowym. Produkty serii Liqui Moly Top Tec zapewniają utrzymanie czystości wewnątrz silnika ponadto technologia syntetyczna spowalnia proces zużywania się silnika, co ma korzystny wpływ na utrzymanie szczelności silnika.
Nadesłał:
Michalek
|
Wasze komentarze (1):
-
~Pawełek, 2020-11-17 11:02:58
Proces wycieku można opóźnić i zniwelować jeśli się używa dobrego oleju silnikowego. Zgadza się. Ja polecam olej Hyundai Xteer, bo on się nie spala w czasie jazdy, silnik jest chroniony, ma dłuższą żywotność i mniej awarii