Zepsuty samochód chętnie zapozna dobrego mechanika
Koszty usług na rynku części i napraw samochodowych w 2010 r. stanowiły aż 54% przychodów całej branży. Jednak by zapewnić sobie rentowność, firmy zmuszone są stanąć do wyścigu o klienta, wychodząc z ofertą do konkretnych odbiorców.
W Internecie powstała właśnie nowa opcja, stanowiąca odpowiedź na te przemiany.
Sektor usług w Polsce rozrasta się w dynamicznym tempie, generując ponad połowę PKB i poszerzając możliwości wyboru konsumentów. Dla prywatnych przedsiębiorstw oznacza to jednak wzrost rywalizacji, a co za tym idzie, konieczność stosowania nowatorskich sposobów dotarcia do klienta. Zmiany te widoczne są szczególnie na przykładzie branży motoryzacyjnej. Skończyły się czasy, kiedy kierowcy zmuszeni byli do poszukiwań solidnego warsztatu metodą poczty pantoflowej. Coraz większa liczba zakładów informuje o swoich usługach w Internecie, poszerzając grono odbiorców. Wkrótce znalezienie kompetentnego mechanika będzie jeszcze prostsze. Twórcy wirtualnej giełdy usług dla zmotoryzowanych Autosluga.pl wpadli na pomysł odwrócenia tradycyjnego procesu poszukiwania warsztatu.
- Teraz to kierowcy będą mogli zamieszczać ogłoszenia ze zleceniem naprawy konkretnego samochodu i czekać na oferty zakładów zarejestrowanych w wyspecjalizowanym serwisie internetowym. Wystarczy poczekać na propozycje warsztatów, dysponujących fachowcami zdolnymi do usunięcia opisanej usterki. Klient nie jest zobowiązany zdecydować się na któryś ze zgłoszonych zakładów, wybór dostawcy przez kierowcę jest dowolny – mówi Marek Biela, założyciel serwisu z wyspecjalizowanymi ogłoszeniami motoryzacyjnymi, Autosluga.pl.
Opcja zamieszczenia ogłoszeń ze zleceniem naprawy jest bezpłatna. Korzystając z portalu o konkretnym profilu, kierowca może mieć pewność, że oferty spływają jedynie z realnie działających warsztatów. Każdy z nich musi posiadać konto w serwisie, dzięki któremu właściciel samochodu ma możliwość sprawdzenia lokalizacji, zakresu usług i reputacji konkretnego zakładu.
Nowe rozwiązanie przyniesie korzyści zarówno kierowcom, jak i właścicielom warsztatów. Ci pierwsi zyskają możliwość porównania oferty wielu zakładów i wybrania najdogodniejszej dla siebie. Mechanicy natomiast, zamiast czekać bezczynnie na klienta, mogą aktywnie poszukiwać odbiorców swoich usług, proponując pomoc w konkretnych przypadkach.
Kinga Syrek